Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

10/12/2012 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στο Νομοσχέδιο "Πράξεις Εισφοράς σε γη και σε χρήμα- Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις", ο βουλευτής Ευβοίας Βαγγέλης Αποστόλου ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
"Τέσσερις μήνες μετά την επέλαση στα δάση με το ν.4280/14 έρχεστε σήμερα να εξαφανίσετε και την τελευταία ασπίδα προστασίας που προσφέρουν στο φυσικό περιβάλλον τα άρθρα 24 και 117 του συντάγματος. Δυο φορές έχει επιχειρηθεί ως τώρα η συνταγματική τους αναθεώρηση και δεν περπάτησε. Και έρχεστε εσείς σήμερα με ένα άρθρο να το κάνετε.
Και η ειρωνεία είναι ότι αυτές τις διατάξεις που αχρηστεύετε σήμερα τις έχετε προτείνει για συνταγματική αναθεώρηση. Δεν το ξέρατε ή έχετε προβλέψει ότι δε θα προχωρήσει η αναθεώρηση; 
Αποσύρτε τη συγκεκριμένη διάταξη, δηλαδή το άρθρο το 18, όχι γιατί θα κριθεί αντισυνταγματική (το τελευταίο που σας νοιάζει…εσείς αυτό που σκέπτεστε τώρα είναι πως θα επιβιώσετε στις εκλογές που έρχονται και γι΄ αυτό τα ισοπεδώνετε όλα) αλλά γιατί σας διαβεβαιώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε την εφαρμογή τέτοιων περιβαλλοντοκτόνων ρυθμίσεων.
Είναι δυνατόν έτσι απλά να τροποποιείτε κυρωμένους δασικούς χάρτες και να ανακαλείτε αναδασωτέες πράξεις; Δεν γνωρίζετε ότι έχουν συνταγματική ισχύ;
Σας το έχουμε πει και το επαναλαμβάνουμε. Προβλήματα υπάρχουν στο δασικό χώρο. Εσείς και οι προκάτοχοί σας τα δημιούργησαν. Εμείς προτείνουμε λύσεις αλλά μόνον μετά την καταγραφή τους .


Τι λέει το αρ. 24 του Συντάγματος, παρ. 3 ΄΄Για να αναγνωριστεί μια περιοχή ως οικιστική και για να ενεργοποιηθεί πολεοδομικά, οι ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται σε αυτή συμμετέχουν υποχρεωτικά, χωρίς αποζημίωση από τον οικείο φορέα, στη διάθεση των εκτάσεων που είναι απαραίτητες ...για κοινωφελείς γενικά χρήσεις και σκοπούς…΄΄
Πως εφάρμοσε αυτή τη διάταξη ο Ν. 1337/83; Καθορίζοντας τα ποσοστά σε γη που συνεισφέρει κάθε ιδιοκτήτης, ανάλογα με το άθροισμα των ιδιοκτησιών γης ενός και του αυτού ιδιοκτήτη που περιλαμβάνονται στα όρια της προς ένταξη περιοχής, για την δημιουργία των κοινόχρηστων χώρων. Και ως ημερομηνία αναφοράς για τον υπολογισμό των εμβαδών οριζόταν η 10-3-1982, δηλ. ημερομηνία ένα χρόνο πριν την ψήφιση του νόμου.
Τι κάνετε σήμερα; Ορίζετε την έννοια της ιδιοκτησίας με διαφορετικό τρόπο (ως ιδιοκτησία νοείται  το γεωτεμάχιο όπως αυτό ορίζεται στο Εθνικό Κτηματολόγιο, ήτοι η συνεχόμενη έκταση γης, που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο), άρα ο υπολογισμός της εισφοράς δεν γίνεται στο άθροισμα των ιδιοκτησιών του ιδιοκτήτη μέσα στην πολεοδομική ενότητα, αλλά σε κάθε γεωτεμάχιο ξεχωριστά. Και ως ημερομηνία αναφοράς ορίζεται  η 28-5-2014. Υπολογίστε λοιπόν από το 1982 μέχρι σήμερα πόσες μεταβιβάσεις και κατατμήσεις έχουν γίνει .
Υπολογίστε την κερδοσκοπία της γης, την αυθαίρετη δόμηση και τότε  θα δείτε πως προκύπτει η  αδυναμία σύνταξης ενός αειφόρου πολεοδομικού σχεδιασμού με στοιχεία βιώσιμης κινητικότητας και ενίσχυσης του δημόσιου χώρου έναντι του ιδιωτικού.
Η επίθεσή σας στο δασικό οικοσύστημα της χώρας, φτάνει μέχρι του σημείου εξαφάνισης κάθε συνταγματικής προστασίας. Θα σας θυμίσω για μια ακόμη φορά το άρθρο 117 παρ. 3 του Συντάγματος Δάση και δασικές εκτάσεις που καταστράφηκαν ή καταστρέφονται  από πυρκαγιά ή που με άλλο τρόπο αποψιλώθηκαν ή αποψιλώνονται δεν αποβάλλουν το χαρακτήρα που είχαν πριν καταστραφούν, κηρύσσονται υποχρεωτικά αναδασωτέα και αποκλείεται να διατεθούν για άλλο προορισμό. Και συμπληρώνει η παρ. 6 ότι η παρ. 3 εφαρμόζεται και στις οικιστικές περιοχές που αναγνωρίζονται η αναμορφώνονται αφότου ισχύσουν οι νόμοι που προβλέπονται στις παραγράφους αυτές.
Εσείς όχι μόνο αγνοείτε τις συνταγματικές διατάξεις, τους αντίστοιχους εφαρμοστικούς νόμους, αλλά και τη νομολογία του ΣτΕ για το χρόνο αναφοράς.
Φτάνετε μέχρι του σημείου Καταπατητές που εκχέρσωσαν παράνομα δημόσιες δασικές εκτάσεις από το 1975 έως τον Μάρτιο του 2007 να τους επιβραβεύετε.
Ακόμη και όταν η διοίκηση έκανε τη δουλειά της εκδίδοντας πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής, αυτά ανακαλούνται κι ας έχουν τελεσιδικήσει δικαστικά.
Διαγράφετε έτσι απλά τον δασικό χαρακτήρα  σε περιοχές όπου πριν από το 1975 έγιναν επεμβάσεις με πράξεις της διοίκησης, π.χ. έκδοση οικοδομικής, χωρίς την έγκριση της αρμόδιας άδειας δασικής υπηρεσίας.
Μάλιστα φτάνετε μέχρι το σημείο το Δημόσιο να απεμπολεί τα δικαιώματά του, το τεκμήριο κυριότητας, το οποίο προκύπτει από τον δασικό χαρακτήρα αυτών των εκτάσεων.
Όχι μόνο υπάρχει τεράστιο ζήτημα συνταγματικότητας αλλά και ποινικών ευθυνών, δεδομένου ότι σε αυτές τις περιπτώσεις είναι υποχρεωτική η υποχρέωση του Δημοσίου να εγγράψει το συγκεκριμένο εμπράγματο δικαίωμά του κατά την κατάρτιση του κτηματολογίου."



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου