Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT

ΜΙΑ ΠΕΡΣΙΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ 2010
Περίπου έναν χρόνο πριν ο εκπρόσωπος της ΔΕΣΦΑ κ. Γκανέτσος απαντώντας σε Σύλλογο της περιοχής σχετικά με τα έργα της ΔΕΣΦΑ στο Αλιβέρι έστειλε την πιο κάτω επιστολή την οποία κοινοποίησε στον Δήμαρχο και στον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας κ. Κατσαμάγκο.
Άλλαξε κάτι από τότε; Εάν ναι τι; Υπάρχουν και άλλες επιστολές; Εάν ναι να δοθούν στη δημοσιότητα, scripta manent , εάν όχι τότε πρόκειται για λόγια του αέρα, verba volant λατινιστί ή «έπεα πτερόεντα» ελληνιστί.
Σε τελική ανάλυση γιατί έναν χρόνο μετά σπάνε μασέλες;
ΙΔΟΥ Η  ΠΕΡΣΙΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
«Αγαπητέ κ. Πρόεδρε,
Με αφορμή την από 31.5.2012 επιστολή σας (Αρ. Πρωτ. 83) θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι ο σχεδιασμός του έργου του Αγωγού Φυσικού Αερίου προς Αλιβέρι παραμένει όπως εγκρίθηκε με τη σχετική πράξη εγκαταστάσεως (Υπουργική Απόφαση Δ3-Γ/24393/15.12.2009) και ότι εξακολουθούν να ισχύουν και θα τηρηθούν απαρέγκλιτα οι παρακάτω δεσμεύσεις μας (όπως τέθηκαν στην από 21.4.2012 επιστολή μας με Αρ. Πρωτ. 042220):
α) Ο αγωγός κατά τη έξοδο του από τη θάλασσα οδεύει στο δυτικό άκρο της παραλίας «Ποντικού» σε επαφή με τον υφιστάμενο βράχο, χωρίς να είναι ορατός δεδομένου ότι θα είναι υπόγειος.
Η περιοχή της παραλίας μέχρι της παρυφές του εθνικού δρόμου θα είναι αναλλοίωτη, χωρίς να υπάρχουν φρεάτια η άλλες συμπαρομαρτούσες του αγωγού εγκαταστάσεις.
β) Παρόλο που ο αγωγός στο μεγαλύτερο μήκος της θαλάσσιας διαδρομή είναι «τοποθετημένος» επί του πυθμένα της θάλασσας (βάθος 70 μ. περίπου), στα τμήματα του που πλησιάζουν τις δύο ακτές είναι θαμμένος σε χαντάκι, με συνέπεια να μην υπάρχει κανένα εμπόδιο ούτε για τους λουόμενους, ούτε για τις μικρές λέμβους.
Διευκρινίσεις
Συμπληρωματικά διευκρινίζονται τα εξής:
1. Λόγω της φύσης των μηχανημάτων εγκατάστασης του αγωγού, αλλά και προκειμένου να αποφευχθεί το σπάσιμο του βράχου (και επομένως η αλλοίωση του τοπίου) στο άκρο της παραλίας του Καράβου, δεν είναι εφικτή η απόλυτη εφαπτότητα του αγωγού με τον βράχο. Σε επαφή με το βράχο είναι η ζώνη εργασίας.
2. Έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε και η διάρκεια εκτέλεσης του έργου να μειωθεί και η οποιαδήποτε όχληση (που είναι φυσιολογικό να υπάρχει για ένα τεράστιο έργο όπως το συγκεκριμένο) να αμβλυνθεί.
Είναι φανερό ότι αυτό δεν επιτεύχθηκε χωρίς κόστος.
3. Ουδεμία θαλάσσια δραστηριότητα παρεμποδίζεται (πολύ περισσότερο δεν καθίσταται αδύνατη ή επικίνδυνη) αφού, όπως αναφέρθηκε ήδη, ο αγωγός στις θαλάσσιες περιοχές πλησίον των ακτών είναι θαμμένος.
4. Σε ό,τι αφορά το χρόνο της κατασκευής, λυπούμαστε να σημειώσουμε ότι η πιο σημαντική από τις απαιτούμενες άδειες, χωρίς τις οποίες δεν μπορεί να αρχίσει η κατασκευή, δηλαδή η Υπουργική Απόφαση για την παραχώρηση του θαλάσσιου πυθμένα, εκδόθηκε τελικά στις 19.3.2012, αφού υπήρξε 9μηνη περίπου καθυστέρηση, χωρίς υπαιτιότητα του ΔΕΣΦΑ.
Και έργα αντισταθμιστικά
Πιστεύουμε κ. πρόεδρε ότι θα εκτιμήσετε την προσπάθεια του ΔΕΣΦΑ και των ανάδοχων του να ελαχιστοποιήσει την όχληση που προκαλείται στην κοινότητα του Αλιβερίου κατά την διάρκεια της κατασκευής, καθώς και την εν γένει συμβολή του ΔΕΣΦΑ στην αναβάθμιση της περιοχής με διάφορα αντισταθμιστικά έργα (όπως η συμμετοχή στην ανέγερση Γυμναστηρίου, η κατασκευή αποχετευτικών έργων, η επιδότηση συγκοινωνιακών γραμμών του ΚΤΕΛ, η παροχή σκάφους στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Αλιβερίου), που έγιναν με αφορμή την κατασκευή του μεγίστης οικονομικής, αναπτυξιακής, αλλά και οικολογικής σημασίας ενεργειακού έργου του αγωγού προς ΔΕΗ Αλιβερίου».

Εμείς υπενθυμίζουμε και τα αντισταθμιστικά που είχαν ανακοινωθεί το 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου