Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Επιστολή Μπουραντά στον Σπίρτζη για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                  ΑΛΙΒΕΡΙ 13/10/2015                                    
ΝΟΜΟΣ  ΕΥΒΟΙΑΣ                                                         Αριθ.πρωτ. 20213
ΔΗΜΟΣ ΚΥΜΗΣ-ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Ταχ. Δ/νση: Παπανικολάου 15
Τηλ. 2223350201                                                                 Προς :  Υπουργό Υποδομών
Φαξ: 2223350210                                                                       Μεταφορών Δικτύων
Τ.Κ. 345 00 ΑΛΙΒΕΡΙ                                                       κ. Χρήστο Σπίρτζη                               
E-mail:  dimos.kimis-aliveriou@0902.syzefxis.gov.gr    
ΘΕΜΑ : Βασικό Οδικό Δίκτυο της Εύβοιας και Διόδια Σχηματαρίου-Χαλκίδας.
          Κύριε Υπουργέ ,
Το βασικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, ο διαμήκης άξονας, που διατρέχει τον Νομό από το βόρειο μέχρι το νότιο άκρο και προς την Κύμη, είναι από τα πλέον επικίνδυνα της χώρας με πολύ μεγάλη κυκλοφορία και με πολλούς νεκρούς κάθε χρόνο όπως και σοβαρούς τραυματισμούς.
Είναι οδικό δίκτυο, που θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί πριν από κάποιες δεκαετίες.
Η Εύβοια είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα των μεγαλύτερων Νομών της χώρας.  Βρίσκεται δίπλα στο λεκανοπέδιο Αττικής και είναι τόπος επίσκεψης και αναψυχής εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών, κάθε χρόνο, κυρίως από το λεκανοπέδιο Αττικής, με αποτέλεσμα, μεγάλα χρονικά διαστήματα, οι συνθήκες κυκλοφορίας να είναι εφιαλτικές.
 Πρέπει να σημειωθεί ότι σε όλο το Νομό και κυρίως στις παραλίες, αλλά και στις ορεινές περιοχές οι παραθεριστικές κατοικίες είναι χιλιάδες και συνεχώς αυξάνονται.
Οι υποδομές που υπάρχουν και όχι μόνο οι οδικές, δεν επαρκούν να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες που δημιουργούνται.
Ιδιαίτερα τους μήνες του καλοκαιριού που πέρασε, η κατάσταση ξέφυγε από κάθε έλεγχο.
Πρέπει επιτέλους η Πολιτεία να ασχοληθεί με τα προβλήματα των υποδομών στην Εύβοια, γιατί οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου Αττικής, δεν μένουν μόνο στην Αττική, αλλά μετακινούνται κυρίως στις πλησιέστερες περιοχές και ταλαιπωρούνται μαζί με τον ντόπιο πληθυσμό της Εύβοιας, που είναι η πλησιέστερη και ιδιαίτερα ελκυστική περιοχή.
Στον τομέα των υποδομών οδοποιίας του Νομού, που είναι το μεγαλύτερο και σοβαρότερο πρόβλημα και κυρίως στον διαμήκη άξονα, έργο αρμοδιότητας του Υπουργείου και της Κρατικής Περιφέρειας μέχρι 30/06/2011, και στην συνέχεια της  Αιρετής, δεν έχει διατεθεί μέχρι σήμερα από το Ταμείο Συνοχής ούτε ένα ευρώ.  Δεν έχει διατεθεί βέβαια ούτε από άλλο πρόγραμμα και φυσικά αναφερόμαστε στο Ε θ ν ι κ ό   Ο δ ι κ ό  Δ ί κ τ υ ο, από  Αιδηψό – Χαλκίδα – Λέπουρα

 Κατασκευάστηκε μόνο το Τμήμα ΧΑΛΚΙΔΑ – ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ (11 χιλιόμετρα Εθνικό Δίκτυο), αλλά πληρώθηκε από το Π.Ε.Π. Στερεάς Ελλάδας.
Το τμήμα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ – ΧΑΛΚΙΔΑ κατασκευάστηκε ως Δημόσιο ΄Εργο.  Δηλαδή δεν το κατασκεύασε κάποιος ιδιώτης, ώστε να του χρωστά η Ελληνική Πολιτεία, για να αποπληρωθεί το έργο με διόδια.
 Παρόλα αυτά την δεκαετία 2000, η Πολιτεία διέθεσε το τμήμα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ – ΧΑΛΚΙΔΑ, στον παραχωρησιούχο της Ιόνιας Οδού, σαν να είχε εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τον Νομό της Εύβοιας και αποφάσισε να συμβάλλουν πλέον και οι Ευβοείς στην αντιμετώπιση ευρύτερων προβλημάτων της χώρας.
  Δεν υπάρχει καμιά λογική σε αυτή την ενέργεια της Πολιτείας.  Η Εύβοια έχει οδικό δίκτυο ξεπερασμένο από πολλές δεκαετίες, δέχεται τέτοιο κυκλοφορικό φόρτο, ώστε η κατάσταση να είναι εκρηκτική, έχουμε συνεχώς ατυχήματα στα οποία χάνονται πολλές ανθρώπινες ζωές, ενώ μέχρι σήμερα έχει επιδειχθεί πλήρης αδιαφορία για αυτό το μεγάλο πρόβλημα του βασικού οδικού δικτύου και παρ’ όλα αυτά ένα εσωτερικό οδικό τμήμα, το Σχηματάρι – Χαλκίδα, προσφέρεται για την πληρωμή έργου στην Δυτική Ελλάδα.
Να σημειωθεί επίσης ότι από το 1992, που καθιερώθηκαν τα διόδια στο Καπανδρίτι μέχρι το 2009, που καταργήθηκαν, μετά από κινητοποιήσεις, έχουν πληρωθεί χωρίς λόγο, από την Εύβοια κυρίως, περισσότερα από 200 εκ. €.
Όλα αυτά ανάγκασαν τους φορείς της Εύβοιας και τους πολίτες, να κινητοποιηθούν, στα Διόδια Σχηματαρίου, στο ΥΠΕΧΩΔΕ, στη Χαλκίδα.
Εκτός από τα Διόδια, υπήρχε και το μεγάλο πρόβλημα των μελετών, του διαμήκη άξονα, για το οποίο δεν έδειχναν οι αρμόδιοι ενδιαφέρον να τις χρηματοδοτήσουν.
Μετά από όλο αυτό τον θόρυβο που δημιουργήθηκε με τις κινητοποιήσεις, χρηματοδοτήθηκαν αρκετές από τις μελέτες και σήμερα είναι ολοκληρωμένες οι εξής παρακάμψεις :
-              της Χαλκίδας,
-              του Βασιλικού.
-              της Αμαρύνθου και
-              του Αλιβερίου.
Να σημειώσουμε ότι η Παράκαμψη ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ εντάχθηκε στα
Προγράμματα του ΥΠΕΧΩΔΕ, με χρηματοδότηση από Εθνικούς Πόρους, δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε αλλά δεν ξεκίνησε η κατασκευή της, γιατί είχαν αρχίσει οι περικοπές, λόγω των μνημονίων και των αλλεπάλληλων μέτρων και μειώσεων στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Είχε συμφωνηθεί με το ΥΠΕΧΩΔΕ, να δημοπρατηθεί αμέσως μετά την παράκαμψη Βασιλικού και η παράκαμψη ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ, αφού οι μελέτες και των δύο ολοκληρώθηκαν την ίδια περίοδο.  Όμως για τους ίδιους λόγους, η παράκαμψη Αμαρύνθου δεν δημοπρατήθηκε.
Σημειώνεται ότι από το 2011, εντάχθηκε η Παράκαμψη Χαλκίδας, στο Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Προσβασιμότητας με σκοπό να ολοκληρωθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως σύνταξη τευχών Δημοπράτησης, ώστε να μεταφερθεί στα έργα της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2014-2020.
Το Νοέμβριο 2013, ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας από Αιδηψό μέχρι Κάρυστο χαρακτηρίστηκε, από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως Διευρωπαϊκό Δίκτυο και επομένως μπορούν να αξιοποιηθούν οι πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής ή και άλλων σχετικών προγραμμάτων, για την ένταξη των έργων με ολοκληρωμένες μελέτες του διαμήκη άξονα που αυτή την στιγμή είναι οι εξής:
-Οι παρακάμψεις ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ, ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ και ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ, ενώ στα όρια του Δήμου ΚΥΜΗΣ –ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ εκπονείται η μελέτη του τμήματος ΛΕΠΟΥΡΑ-ΚΥΜΗ, που οδηγεί στο Λιμάνι της Κύμης.
Σημειώνουμε ότι η μελέτη αναθεώρησης του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης (ΠΠΧΣ&ΑΑ) της Περιφέρειας Στερεάς που εκπονείται, προτείνει να γίνουν μελέτες για να χαρακτηριστεί ο άξονας ΧΑΛΚΙΔΑ-ΚΥΜΗ ως εκτεταμένο ΔΕΔ-Μ, ενώ θα έπρεπε να χαρακτηριστεί ως βασικό διευρωπαϊκό δίκτυο.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ισχύον ΠΠΧΣΑΑ 2003, ο άξονας , ΠΑΘΕ-ΧΑΛΚΙΔΑ-ΚΥΜΗ, ανήκει στο πρωτεύον διεθνές εθνικό δίκτυο και εμείς πιστεύουμε ότι θα πρέπει το Λιμάνι της Κύμης να χαρακτηριστεί ως πύλη επικοινωνίας της Νότιας Ελλάδας με τον Εύξεινο Πόντο και τα Τουρκικά Παράλια, αφού είναι δεδομένο ότι οι οικονομικές σχέσεις με την Τουρκία και τις χώρες του Εύξεινου Πόντου έχουν σημαντικό μέλλον.
 Για όλους αυτούς τους λόγους, θα πρέπει το Υπουργείο να ασχοληθεί επειγόντως, με τα προτεινόμενα έργα, ενώ θα πρέπει να ολοκληρωθούν όσες μελέτες καθυστερούν, όπως αυτή του Τμήματος ΛΕΠΟΥΡΑ – ΚΥΜΗ (εκτελείται από την Περιφέρεια) και παράλληλα προτείνουμε να ενταχθούν από το Υπουργείο οι εξής μελέτες:
-              Παράκαμψη Ερέτριας.
-              Τμήμα (3) χιλιομέτρων, μετά το τέλος της Παράκαμψης Αμαρύνθου προς Αλιβέρι.
-              Σύνδεση των Παρακάμψεων μεταξύ τους.

Κύριε Υπουργέ.
Όπως προαναφέραμε η ενέργεια προηγούμενων Κυβερνήσεων να επιβάλλουν Διόδια στο Τμήμα ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ - ΧΑΛΚΙΔΑ για την κατασκευή της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ στην Δυτική Ελλάδα είναι ακατανόητη, προσβάλει τους πολίτες της Εύβοιας, υποτιμόντας την νοημοσύνη τους, την στιγμή που στο βασικό οδικό δίκτυο ( Διαμήκης Άξονας ) δεν έχει κατασκευαστεί κανένα έργο, αν και στη χώρα βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη το 5ο Κ.Π.Σ.
Γνωρίζουν οι πολίτες της Εύβοιας πως αν και τώρα δεν δοθεί προτεραιότητα στο
βασικό οδικό δίκτυο του Νομού, τότε η προοπτική για ένα ασφαλές και σύγχρονο
οδικό δίκτυο μετατίθεται για το 2030 και μετά.
Για όλους αυτούς τους λόγους οι φορείς της Εύβοιας έχουν αποφασίσει, πριν από δύο περίπου χρόνια, να αντιδράσουν με κάθε τρόπο, στην διαχρονική στάση της  πολιτείας.  Όμως σήμερα η χώρα έχει νέα πολιτική ηγεσία και προέχει η συνεργασία και η συνεννόηση, γι΄ αυτό πρέπει να ορίσετε συνάντηση, το συντομότερο δυνατό.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Γ. ΜΠΟΥΡΑΝΤΑΣ

Κοινοποίηση:
-              Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης &Τροφίμων κ. Ευάγγελο Αποστόλου
-              Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Παναγ. Σγουρίδη
-              Γενική Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύου κ. Πέτη Πέρκα
-              Γενικό Γραμ Υποδομών κ. Γεωργ. Δέδε
-              Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Κ. Μπακογιάννη
-              Βουλευτές Ν. Ευβοίας

-              Αντιπεριφερειάρχες κ. κ. Σπανό Φ.-Βουρδάνο Δ.& Κελαιδίτη Γ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου