Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 160 ΤΟΝΟΙ ΣΥΚΑ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΕΤΗΣΙΩΣ


"Οι συκοφάντες θα είχαν πολλή δουλειά στην Κύμη"
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ
 Αναδημοσίευση από ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Μπορεί στην αρχαιότητα ο Ζηνόδωρος, γραμματικός του 2ου αιώνα π.Χ., να βρέθηκε σε ετυμολογικό δίλημμα για τη λέξη συκοφάντης -από το σύκο και το ρήμα φαίνω, φανερώνω- κατά μια εκδοχή όποιος έφερνε πρώτος την είδηση ότι τα σύκα της χρονιάς είχαν ωριμάσει, ο συκοσκόπος, κατά μια άλλη όποιος κατήγγελλε άλλους ψευδώς ότι εξάγουν σύκα από την Αθήνα, ουδεμία αμφισβήτηση όμως χωρεί πως τα σύκα της Κύμης, φρέσκα ή ξερά ως ΠΟΠ, ξεχωρίζουν γιατί αποτελούν μια πλήρη τροφή με πολλές θερμίδες, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, με πολλαπλά ευνοϊκά αποτελέσματα στην καθημερινότητα του ανθρώπου, ακόμη και κατά της οστεοπόρωσης.
Τα σύκα, αφού αφεθούν για ξήρανση μερικές ημέρες, συσκευάζονται με πολύ αυστηρές προδιαγραφές
Αυτή την εποχή που οι σαρκώδεις καρποί ωριμάζουν και ετοιμάζονται για λιάσιμο, η ευρύτερη περιοχή της Κύμης βρίσκεται σε κινητικότητα. Πάνω από 250 παραγωγοί, από περίπου 30 χωριά, ηλικίας 35-50 ετών στην πλειονότητά τους, οργανώνουν τη συγκομιδή των σύκων προσκομίζοντάς τα στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Περιφέρειας Κύμης, που λειτουργεί από το 1980. Εδώ και αρκετά χρόνια πάνω από 160 τόνοι ετησίως διατίθενται στις αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού. Τα συκόδενδρα είναι παραγωγικά κάθε χρόνο, βρίσκονται διάσπαρτα, 3-5 τον αριθμό ανά αγροτεμάχιο. Δεν υπάρχουν συστηματικοί συκεώνες, πλην πολύ ολίγων στα χωριά Βίταλα (κυρίως), Ανδρονιάνοι, Πύργος.
 «Σε αυτά τα τριάντα τέσσερα χρόνια», μας λέει ο διευθυντής του, Θανάσης Παπαϊωάννου, «εδραιώσαμε την συκοκαλλιέργεια στην Κύμη. Σώσαμε ένα σπάνιο ελληνικό τοπικό προϊόν. Κάναμε το "Ξερό Σύκο Κύμης" γνωστό σε όλη την Ελλάδα αφού η εμπορία του έχει εξαπλωθεί στο 80% στην εγχώρια αγορά και το 20% στο εξωτερικό. Αναζητήσαμε και εφαρμόσαμε μεθόδους κατοχύρωσης σημάτων αγροτικών προϊόντων για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του "Ξερού Σύκου Κύμης" στις διεθνείς αγορές (ΠΟΠ). Τα τελευταία πέντε χρόνια, διαισθανόμενοι την οικονομική κρίση, προσπαθήσαμε και επεκταθήκαμε στην αξιοποίηση παραπροϊόντων του σύκου, όπως τη συκόπαστα Κύμης, το συκοπάστελο Κύμης και το πετιμέζι σύκου Κύμης».
 
 Η επέκταση σε παραπροϊόντα του σύκου Κύμης, όπως η συκόπαστα και το συκοπάστελο, διεύρυνε την ανταγωνιστικότητα του προϊόντος

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΥΣΗΣ ΒΙΟΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΟΥΚΑ

                                       


                                Λαμία,13/8/2014.
ΕΠΕΙΓΟΝ  ΖΗΤΗΜΑ
                                                      Προς
                        Περιφερειάρχη Στερεάς κ. Περγαντά Κλέαρχο
        Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης
Αγαπητοί κύριοι,
Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης ….μεταξύ των θεμάτων που παρουσιάστηκαν και για το οποίο ελήφθη κατά πλειοψηφία απόφαση, συμπεριλαμβάνεται και το θέμα 14 (δέκατο τέταρτο) που αφορά :
 «Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων [Μ.Π.Ε.] για το έργο: «Αδειοδότηση μονάδας παραγωγής βιοαερίου με αναερόβια χώνεψη και ηλεκτρικής ενέργειας με καύση βιοαερίου ισχύος 250 KWe της εταιρείας ‘ΕΝΕΡΤΖΙ ΤΡΕΪΝΤΙΝΓΚ ΕΠΕ’ στην περιοχή 'Βάγια' Τ.Κ. Αγίου Λουκά Δ.Ε. Ταμυνέων του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας»
Η Περιφερειακή Σύμβουλος της ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ Σοφία Ντούρου που συμμετείχε στη συνεδρίαση καταψήφισε την εισήγηση και διαχώρισε τη θέση της.  
Υπενθυμίζουμε πως πρόκειται, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό θέμα για μονάδα Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από την καύση βιοαερίου που εκλύεται κατά τη ζύμωση μίγματος οργανικών αποβλήτων με ενεργειακά φυτά.
Τα προϊόντα της αναερόβιας χώνευσης θα είναι : α) το βιοαέριο, το οποίο θα οδηγείται σε κατάλληλο αεροφυλάκιο και αφού υποστεί διαδικασίες καθαρισμού και αφύγρανσης θα τροφοδοτεί μηχανές εσωτερικής καύσης για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, και β) το χωνευμένο υπόλειμμα , το οποίο θα συλλέγεται σε κατάλληλες δεξαμενές και θα πωλείται σαν λίπασμα.
Η προτεινόμενη μονάδα παραγωγής βιοαερίου θα λειτουργεί με εισερχόμενα υγρά οργανικά απόβλητα από παρακείμενα κτηνοτροφεία (χοίρων και βοοειδών), ενσίρωμα καλαμποκιού και στελέχη φυτών.
Από σχετική έρευνα που έγινε από τη ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ στην περιοχή του Δήμου Κύμης –Αλιβερίου διαπιστώθηκε πως η εισήγηση που κατατέθηκε στην Επιτροπη Πριβάλλοντος  και Ανάπτυξης χαρακτηρίζεται από αναληθή στοιχεία και αποκρύπτει πως πρόκειται για πολύ σοβαρό θέμα που προκαλεί πλήθος προβλημάτων στους κατοίκους του χωριού Άγιος Λουκάς και στην γύρω περιοχή.
Συγκεκριμένα :

Τετάρτη 13 Αυγούστου 2014

ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΤΙΝΑΞΕ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΤΙΑ!!!

Μία σίγουρη λύση για να μην έχει πρόβλημα
ο νέος Δήμαρχος με την απαρτία
.
Στις 11 Αυγούστου  2014 και ώρα 13:00, είχε οριστεί η έναρξη της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου με τρία μόνο θέματα ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ:
1. Κατανομή χρηματικής επιχορήγησης  59.520,85 € στις Σχολικές Μονάδες  του Δήμου
2. Κατανομή χρηματικής επιχορήγησης  15.667,07 € στις Σχολικές Μονάδες  του Δήμου
3. Έγκριση της 44/2014 απόφασης του Δ.Σ  του ΝΠΔΔ Κοινωνικής Προστασίας Παιδείας και
Αθλητισμού
Όπως διαβάζουμε στα Πρακτικά  κατά την έναρξη της Συνεδρίασης απουσίαζαν δέκα εννέα Σύμβουλοι και ήταν παρόντες δέκα τέσσερις, δηλαδή δεν υπήρχε απαρτία. Ο κ. Μπενάκης αποχώρησε στις 13.30 διότι δεν υπήρχε απαρτία, δηλαδή μισή ώρα μετά την έναρξη της Συνδρίασης. Διαβάζουμε ότι « Στο σημείο αυτό, ο Πρόεδρος ανακοίνωσε ότι ειδοποίησαν Δημοτικοί σύμβουλοι ότι θα καθυστερήσουν, λόγω προβλήματος στην κυκλοφορία.»!!!
Διαβάζουμε επίσης «Ο κ. Μπενάκης, αποχώρησε από την συνεδρίαση στις 13:30, διότι η συνεδρίαση δεν είχε αρχίσει ακόμη, λόγω μη απαρτίας και είχε παρέλθει η ώρα έναρξης της, όπως είχε προγραμματιστεί.
Μετά τη διαπίστωση της απαρτίας ο πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έδωσε τον λόγο στον κ. Μάγειρα, πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας , να εισηγηθεί το θέμα της ημερήσιας διάταξης όπου ανέφερε τα εξής …»
Για να έχουν απαρτία έπρεπε να είναι 17 παρόντες. Στις 13.30 όταν έφυγε ο κ. Μπενάκης ήταν 14 και έμειναν 13. Για να συμπληρώσουν απαρτία περίμεναν έως τις 14.15, δηλαδή μία ολόκληρη ώρα μετά την  ώρα που έπρεπε να ξεκινήσει η συνεδρίαση ( Φραγκούλης Δημήτριος, ο οποίος προσήλθε στις 13:40 Καδδίτη –Κατσίκα Ιωάννα, η οποία  προσήλθε στις 13:50 Καραγιάννη Θεοδώρα η οποία προσήλθε στις 14:02). Μάλιστα στα δύο Πρακτικά η ώρα προσέλευσης του κ. Παππά είναι διαφορετική. Στη μία Απόφαση προσήλθε στις 13.58 και στην άλλη στις 14.15 !!! Λεπτομέρεια θα πείτε, θα μπορούσε να  μετάσχει και μέσω βιντεοκλήσης!!!
Όσο για την αιτία της καθυστέρησης των τεσσάρων πολύτιμων συμβούλων; Κυκλοφοριακό Πρόβλημα!!!! Αυτό ακριβώς είναι και το μοναδικό πρόβλημα που αφήνει άλυτο η απερχόμενη Δημοτική Αρχή. Ας φροντίσει ο νέος Δήμαρχος να το λύσει για να μην περιμένει μία ώρα να του έρθουν στο Συμβούλιο οι σύμβουλοί του!!!

Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

ΝΕΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝAIΚΩΝ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ, ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ FRIENDS OF EUROPE IN GREECE, ΚΑΛΕΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟ.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Η ΜΑΚΑΡΙΣΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ


Του Δημήτρη Κατσούλη
τέως Δημάρχου Αυλώνος Ευβοίας



Χθες αποχαιρετίσαμε την Αγία Ηγουμένη της Μονής του Αγίου Χαραλάμπους Λευκών, την Γερόντισσα Ευφροσύνη. Με σκέψεις και συναισθήματα συγκίνησης αφήνοντας την σιωπή να μιλήσει  για να ακουστούν οι ύμνοι της Εξόδιας Ακολουθίας και τα λόγια αποχαιρετισμού και ελπίδας  κατά την εκκλησιαστική τάξη.
Εμείς που είχαμε την τιμή να συνεργαστούμε μαζί της μέσα από την αποστολή που μας είχε αναθέσει η τοπική κοινωνία οφείλουμε να καταθέσουμε την μαρτυρία μας ως ελάχιστη έκφραση ευγνωμοσύνης σε μία σημαντική μορφή της τοπικής μας ιστορίας.
Η Γερόντισσα Ευφροσύνη εγκαταστάθηκε με τη συνοδεία της το 1984 στην μη λειτουργούσα τότε Μονή του Αγίου Χαραλάμπους Λευκών και στα τριάντα χρόνια που ακολούθησαν κατόρθωσε να την ανακαινίσει και να την καταστήσει κέντρο αναφοράς όχι μόνο για την περιοχή, την Εύβοια αλλά για όλη την χώρα. Πνευματικό Φάρο της Εύβοιας με πανελλήνια ακτινοβολία. Αυτό υπήρξε και είναι ένα ανεκτίμητο δώρο για τον τόπο μας αντάξιο της ιστορικής διαδρομής του. Ταυτόχρονα όμως υπήρξε το στήριγμα κάθε πονεμένου συνανθρώπου μας, το Μοναστήρι έγινε τόπος προσευχής, παρηγοριάς, δύναμης για την ζωή.
Η μακαριστή Γερόντισσα δίδαξε οργανωτικότητα, μεθοδικότητα, πνευματικότητα, καλογερική συνέπεια και απλόχερη αγάπη για τον συνάνθρωπο.
Πολλές φορές  δυσκολεύτηκα ως Δήμαρχος να απαντήσω στην εγκάρδια ταπεινότητα με την οποία ευχαριστούσε τον Δήμο για την αυτονόητη και όντως ελάχιστη συνεισφορά του όταν χρειαζόταν κάτι η Μονή. Εμείς δεν κάναμε ούτε μία κουκίδα άμμου μπροστά σε αυτό που η Γερόντισσα και η Μοναστική Αδελφότητα της Μονής όλα αυτά τα τριάντα χρόνια προσέφεραν απλόχερα στον τόπο μας, στον Δήμο Αυλώνος, στην Καρυστία.
Προσφορά για την οποία είμαστε βέβαιοι ότι θα συνεχιστεί διαρκώς αυξανόμενη από την Μοναστική Αδελφότητα με την συνεχή καθοδήγηση του Μητροπολίτη μας ακολουθώντας τις διδαχές της δασκάλας Αγίας Ηγουμένης.

Η τοπική μας κοινωνία νοερά εκφράζει την ευγνωμοσύνη  για την συνεισφορά της  μακαριστής Γερόντισσας Ευφροσύνης  στον τόπο μας. Γιαυτό η μνήμη της θα παραμείνει πάντα ζωντανή.

ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΕΡΑΚΙ ......ΛΕΝΕ ΣΤΟ ΑΥΛΩΝΑΡΙ


Η κατάσταση στο δίκτυο ύδρευσης του Αυλωναρίου είναι τραγική και δικαιολογημένα οι κάτοικοι έχουν αγανακτήσει. Αναγνώστρια μας κοινοποίησε τις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε για την εγκατάλειψη των πηγών υδροδότησης του Αυλωναρίου. Προβλήματα όπως μας λένε πάντοτε υπήρχαν όχι όμως σε αυτό το σημείο της πλήρους αδιαφορίας και της εγκατάλειψης που παίρνει διαστάσεις συνειδητής τιμωρίας των Αυλωναριτών. Καμένες σωλήνες προφανώς από την περσινή πυρκαγιά, νερό που χύνεται στο πουθενά ενώ το χωριό λέει το νερό νεράκι. Υπομονή το καλοκαιράκι θα περάσει…….Θάρθει ο Σεπτέμβρης.

ΝΕΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΥΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΙΧΘΥΟΤΡΟΦΕΙΑ

                         

                                                                                               
                                                                                                Αλιβέρι   05   / 08 / 2014

ΠΡΟΣ:
•             κ. Δημήτρη Θωμά, Δήμαρχο Κύμης - Αλιβερίου
•             κ.κ. Δημοτικούς Συμβούλους  Δήμου Κύμης -Αλιβερίου

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
•             κ. Δέσποινα Μαρίνου, οργανώτρια σχετικής σύσκεψης μαζικών φορέων στο Εργατικό Κέντρο Αλιβερίου, (με την παράκληση να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες και οι εκπρόσωποι των φορέων),
•             κ. Κυριακού Σταύρο, επιχειρηματία, κάτοικο Πόρτο Μπούφαλο

                                                                            ΑΓΑΠΗΤΕ κ. ΔΗΜΑΡΧΕ,
                                                                   ΑΓΑΠΗΤΟΙ  κ. κ. ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ,
Ενημερώθηκα από  ραδιοφώνου, για το περιεχόμενο της συζήτησης σας σε συνεδρίαση του Συμβουλίου σας, γύρω από προβλήματα με την δράση των ιχθυοκαλλιεργειών στην ευρύτερη περιοχή του Αλιβερίου και στα παράλια του Ευβοϊκού Κόλπου, όπου ενεπλάκη το όνομά μου,  και μάλιστα από ορισμένες φωνές ούτε λίγο ούτε πολύ χαρακτηρίστηκα και ως υπαίτιος αυτών των προβλημάτων. Ταυτόχρονα , εξ όσων ενημερώθηκα , και σε πρωτοβουλίες   κινηματικού χαρακτήρα , για το ίδιο θέμα των ιχθυοκαλλιεργειών στην Περιοχή του Δήμου μας, έγινε και πάλι απαξιωτική αναφορά στο πρόσωπό μου και έμμεσα οι αιτίες των αναφερόμενων προβλημάτων χρεώθηκαν στον πολιτικό χώρο του ΣΥΡΙΖΑ που εκπροσωπώ.    
Δυστυχώς για όλες αυτές τις πρωτοβουλίες δεν έλαβα ούτε σχετικές  προσκλήσεις, ούτε  ανάλογες θεματικές  σας εισηγήσεις , ούτε καν κάποιας πρόσκλησης για μια κατ ιδίαν συνάντηση, τουλάχιστον να βοηθούσα στην πλήρη ενημέρωσή σας για το θέμα, να αναπτύξω τις απόψεις μου, αλλά κυρίως στο μέτρο του δυνατού να συνέβαλλα στην οργάνωση του αγώνα σας ώστε να καταστεί αποτελεσματικότερος. Με αυτή την διαδικασία  προφανώς δεν μου εδόθη και η  δυνατότητα να υπερασπιστώ τον εαυτό μου, όντας ανενημέρωτος για τους σχετικούς χώρους –χρόνους και την ανάλογη θεματολογία στα αντίστοιχα φόρουμ που αυτές αναπτύχθηκαν.