Αποτίμηση ενός δρομολογίου στο Βόλο.


Το Δ.Σ. της ΣΝΕ είχε αποφασίσει την επέκταση των δρομολογίων προς Σκιάθο και Βόλο συνδέοντας τη Σκύρο με το λιμάνι του Βόλου και τα υπόλοιπα νησιά των Σποράδων.
Είναι η πρώτη φορά που η Σκύρος απέκτησε καλοκαιρινή σύνδεση και με άλλα λιμάνια πέραν της Κύμης, μια αναπτυξιακή κίνηση της ΣΝΕ, με στόχο την αύξηση της τουριστικής κίνησης και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου του νησιού μας και το οικονομικό όφελος για τη ΣΝΕ και τη Σκύρο.
Η ΣΝΕ ως εταιρεία Λαϊκής βάσης με (1) πλοίο είχε περιορισμένες δυνατότητες ευελιξίας και κινήσεων, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστή στο βασικό σκοπό της ίδρυσης της ΣΝΕ, δηλαδή την βέλτιστη καθημερινή συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του νησιού μας.
Έτσι δημιουργήσαμε ένα συγκεκριμένο και περιορισμένο δρομολόγιο χωρίς να τροποποιούνται στη βάση τους τα δρομολόγια που εξυπηρετούσαν το νησί μας.
Διαφημίσαμε με πολλούς τρόπους, το πλοίο μας, τα δρομολόγια και το νησί μας κατ’ επέκταση, με καταχωρήσεις σε μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες του Βόλου και των Σποράδων, με διαφημιστικές προβολές στα κανάλια TRT της Κ. Ελλάδας και ASTRA TV της Σκιάθου , σε αντίστοιχους ραδιοφωνικούς σταθμούς, blogs, ενημερωτικά sites καθώς και με γιγαντοαφίσες στις στάσεις λεωφορείων στην Λάρισα και στα Τρίκαλα. Ας μην ξεχνάμε ότι επρόκειτο για ένα εντελώς νέο δρομολόγιο το οποίο όπως καταλαβαίνουμε όλοι, χρειάζεται κάποιο χρόνο προκειμένου να εδραιωθεί και να μπορέσουν να το εντάξουν τα πρακτορεία και ο κόσμος στον προγραμματισμό τους.
Ξεκινήσαμε με ενθουσιασμό, αλλά πριν ξεκινήσουν τα δρομολόγια, ξεκίνησε ο ανταγωνισμός σε όλα τα επίπεδα ( τιμές εισιτηρίων, ώρες αναχωρήσεων, συνθέσεις πληρωμάτων, διαφημίσεις, πρακτορεία. ) με τις άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Παρόλα ταύτα η σύνδεση της Σκύρου με το Βόλο και τις Σποράδες επετεύχθη με θετικό οικονομικό πρόσημο και είναι η πρώτη φορά που η Σκύρος δέχεται επιβατικό κοινό και από άλλα λιμάνια.

Με το εβδομαδιαίο αυτό δρομολόγιο το Σαββατοκύριακο έκτος Σκύρου – Κύμης, μεταφέρθηκαν 9.318 επιβάτες 2.140 Ι.Χ, 156 Φορτηγά (1.643) μέτρα, 292 δίκυκλα. Στην επέκταση προς Σκιάθο- Βόλο και από Βόλο-Σκιάθο προς τα νησιά των Σποράδων και τη Σκύρο μεταφέρθηκαν 3.593 επιβάτες 583 Ι.Χ, 155 Φορτηγά(1.651 μέτρα), 155 δίκυκλα.
Στη Σκύρο έφτασαν από άλλους προορισμούς κατευθείαν τις Κυριακές 1.129 επιβάτες και 201 Ι.Χ , από τους 2.593 επιβάτες και 443 Ι.Χ που μεταφέρθηκαν συνολικά από και προς τη Σκύρο από άλλα λιμάνια.
Στο Βόλο-Σκύρος-Βόλος μεταφέρθηκαν 898 επιβάτες και 179 Ι.Χ 60 δίκυκλα και 8 φορτηγά
Στο συνολικό τζίρο των Σποράδων- Βόλου τα μισά εισπράχθηκαν το Σαββατοκύριακο.
Το πλοίο μας μετέφερε εκτός Σκύρου- Κύμης 20.663 επιβάτες 5.102 Ι.Χ 235 Φορτηγά και 612 δίκυκλα.
Όμως μετά το τέλος των δρομολόγιών έρχεται η αποτίμηση, οι διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα.
- Φέτος είχαμε μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης τα Σαββατοκύριακα στο Σκύρο- Κύμη, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη πίεση των δρομολόγιών, γεγονός που μας οδηγεί στο να εξετάσουμε ξανά τα δρομολόγια.
- Σε κάποια δρομολόγια του Σαββατοκύριακου έγιναν καθυστερήσεις που έφταναν την ώρα και ταλαιπώρησαν το επιβατικό κοινό. Οι καθυστερήσεις είναι ένα δυσάρεστο γεγονός, απόρροια πολλών παραγόντων που συμβάλλουν στη δημιουργία τους. Εμείς έχουμε εντοπίσει τα λάθη μας και θα τα διορθώσουμε ώστε να μην επαναληφθούν. Όμως θα πρέπει όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στην όλη διαδικασία να εξετάσουν καλύτερα όλες τις παραμέτρους καθώς και το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργείται στα λιμάνια, στην αυξημένη κίνηση.
- Τα δρομολόγια προς Σποράδες και Βόλο να τροποποιηθούν και να βελτιωθούν.
- Μία μονοβάπορη εταιρεία είναι δύσκολο να ελιχθεί και να πραγματοποιήσει ελκυστικά δρομολόγια σε πολλούς προορισμούς.
- Μία άλλη περίπτωση που προϋποθέτει σοβαρή μελέτη, θα ήταν η ναύλωση ενός δεύτερου πλοίου που σε συνδυασμό με τον Αχιλλέα να εκτελούν δρομολόγια στη Σκύρο, Κύμη , Σποράδες, Βόλο και Μαντούδι.
- Υπάρχει και η λύση να κινούμαστε πέρα-δώθε ( Κύμη-Σκύρο) δουλεύοντας σε φουλ ρυθμούς 20 μέρες το χρόνο με ένα μεγάλο και αξιόπλοο πλοίο, με πολλά λειτουργικά έξοδα και δεξαμενισμό κάθε χρόνο λόγω της τριακονταετίας και να κινούμαστε στα όρια της βιωσιμότητας.
Συμπερασματικά η επιλογή της Σ.Ν.Ε να επεκτείνει τα δρομολόγια των Σποράδων προς Σκιάθο – Βόλο και σύνδεση με τη Σκύρο, ήταν μια αναπτυξιακή κίνηση , που τα οφέλη θα είναι τεράστια και πολλαπλά και για το νησί της Σκύρου αλλά και για την εταιρεία.
Η Σ.Ν.Ε εδραιώνει τη θέση της ως ναυτιλιακή εταιρεία που έχει απλώσει της δυνατότητες της πέρα από την εξυπηρέτηση της Σκύρου.
Η Σ.Ν.Ε μεταμορφώνεται σε εταιρεία που δραστηριοποιείται στις Σποράδες.
Ανοίγει η πρόσβαση στην Σκύρο από το λιμάνι του Βόλου και των υπόλοιπων νησιών των Σποράδων.
Διαφημίζεται η Σκύρος ως νησί σε όλα τα νησιά των Β. Σποράδων και στους τουρίστες που τα επισκέπτονται
Μπορούν να δημιουργηθούν πακέτα σε τουρίστες που να συνδυάσουν την επίσκεψη σε δύο νησιά των Σποράδων, από τα οποία το ένα θα είναι η Σκύρος. Ήδη υπάρχουν ταξιδιωτικοί πράκτορες που θα ήθελαν να σπάσουν τους πελάτες τους σε Σκιάθο – Σκύρο, Σκόπελο – Σκύρο. Φυσικά απαραίτητη προϋπόθεση για αυτό είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Μην ξεχνάμε ότι στην Σκιάθο έρχονται 100 τσάρτερ από την Ευρώπη την Εβδομάδα!!!
Η Σκιάθος και ο Βόλος είναι ένα τεράστιο οικονομικό, τουριστικό, κοινωνικό, αναπτυξιακό άνοιγμα της Σ.Ν.Ε και της Σκύρου. Πρέπει να το εκμεταλλευτούμε ακόμη καλύτερα, είμαστε μόνο στην αρχή!
Το Δ.Σ. της ΣΝΕ θα αξιολογήσει όλα τα δεδομένα των δρομολογίων και θα προγραμματίσει εγκαίρως τα δρομολόγια της επόμενης τουριστικής περιόδου ώστε να προγραμματιστεί καλύτερα ο κλάδος του τουρισμού.
Εμμανουήλ Μιχάλης

Προέδρος Δ.Σ ΣΝΕ

Σχόλια