Ομιλία Γιώργου Ακριώτη για το Σχέδιο Νόμου για τις ΑΠΕ

Σήμερα ένας από τους πολύ σημαντικούς προαναγγελθέντες  στόχους της κυβέρνησης, που αφορά την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας μας και την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας  στην ηλεκτροπαραγωγή υλοποιείται !

…Και υλοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε επίπεδο κόστους – οφέλους για την κοινωνία.
Σήμερα έρχεται ένα νομοσχέδιο για ένα νέο δημοκρατικό ενεργειακό μοντέλο, όχι μόνο συνυφασμένο με τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες σε εθνικό επίπεδο αλλά και  προσαρμοσμένο στη δέσμευση της χώρας  απέναντι στην Ε.Ε.  για συμμετοχή των Α.Π.Ε στην ακαθάριστη κατανάλωση τελικής ενέργειας σε ποσοστό 20% μέχρι το 2020.
…Γεγονός που επαληθεύει και τη θέση μας ως σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος με οικολογική και κοινωνική συνείδηση.
Μια  προσαρμογή του  ενεργειακού σχεδιασμού της χώρας  στα ευρωπαϊκά δεδομένα, που δεν έγινε δυνατή μέχρι σήμερα με ευθύνη του παλιού πολιτικού συστήματος! αφενός γιατί ήταν δέσμιο των ιδιοτελών δεσμεύσεων του και αφετέρου λόγο έλλειψης μακρόπνοου και επεξεργασμένου ενεργειακού σχεδίου.
…Η χώρα λοιπόν παρέμεινε  μέχρι σήμερα σε συνθήκες ενός συγκεχυμένου ενεργειακού τοπίου.
Μιλώντας για μακρόπνοο επεξεργασμένο ενεργειακό σχέδιο  είναι σημαντικό να ειπωθεί εδώ, ότι όπως στα περισσότερα νομοσχέδια, έτσι κι εδώ, αυτή  η κυβέρνηση όχι μόνο ακούει τις απόψεις των φορέων και των ιδιωτών, αλλά τις συνυπολογίζει και προχωρά μαζί τους στις απαραίτητες βελτιώσεις και προσθήκες.
Δεκάδες φορείς και ιδιώτες  εκφράστηκαν μέσα από ανοιχτές διαδικασίες αναδιαμορφώνοντας το τελικό κείμενο που κατατίθεται σήμερα προς ψήφιση.
Δε θα μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες αναλύοντας τους νέους μηχανισμούς που το Νομοσχέδιο αυτό εισάγει στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Ακούστηκαν από τον Υπουργό. Αυτό όμως που οφείλω να πω είναι ότι σήμερα, εδώ,
Βλέπουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο κατά γενική ομολογία θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, για ένα δίκαιο ξεκάθαρο και με μακροχρόνια προοπτική θεσμικό πλαίσιο.
Βλέπουμε την υποστήριξη που παρέχεται στη λειτουργία των Σταθμών Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας επιτυγχάνοντας πολλαπλάσια οφέλη τόσο στην εξοικονόμηση ενέργειας όσο και στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
Βλέπουμε να εγκαθιδρύεται ένα ασφαλές και δίκαιο επενδυτικό περιβάλλον για τους επενδυτές με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης αλλά και με παράλληλη στόχευση για την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του τελικού χρήστη από το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αέριων Ρύπων με τη χρήση αγορακεντρικών μηχανισμών.
Βλέπουμε να εισάγονται καινοτόμες μέθοδοι υπολογισμού των ενισχύσεων ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερος έλεγχος στα συνολικά έξοδα και να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα υπερβολικών  ή πολύ μικρών αποζημιώσεων για τους παραγωγούς ενέργειας, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα το δημόσιο συμφέρον και τον καταναλωτή.
Βλέπουμε να δίνονται κίνητρα σε βιομηχανικές μονάδες να εκσυγχρονίσουν τον ενεργειακό τους εξοπλισμό με τη χρήση του φυσικού αερίου, μειώνοντας το κόστος παραγωγής αλλά και περιορίζοντας έτσι την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Κατά τα προηγούμενα χρόνια το Φυσικό Αέριο αντί να διοχετευτεί στην άμεση καύση, στη βιομηχανία και στα νοικοκυριά, χρησιμοποιήθηκε για παραγωγή ηλεκτρισμού από μονάδες Ιδιωτών παραγωγών επιβαρύνοντας το ενεργειακό κόστος με τις αντίστοιχες κοινωνικές συνέπειες.
Βλέπουμε μια ξεκάθαρη πρόθεση για τη συμμόρφωση και τον περιορισμό των περιβαλλοντικών παραβάσεων ώστε με ξεχωριστή διάταξη να εξαιρούνται πλέον από το όριο τον 60 μετακινήσεων ανά έτος οι επιθεωρητές του Σώματος Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και το τεχνικό και υποστηρικτικό προσωπικό του Ι.Γ.Μ.Ε.
Μέχρι τώρα ο περιορισμός όχι μόνο λειτούργησε ως τροχοπέδη για το Σ.Ε.ΠΕ. στην εκτέλεση των άκρως απαραίτητων ελέγχων αλλά και  έθετε σε κίνδυνο συγχρηματοδοτούμενα έργα και διεθνή προγράμματα.
Βλέπουμε τη δυνατότητα των καταναλωτών να επιλέγουν προμηθευτή και την ευχέρεια των νησιών να επιλέγουν πάροχο με απώτερο σκοπό την  εκλογίκευση των τιμών και στόχο να προσεγγίσουν οι καταναλωτές το μέσο Ευρωπαϊκό επίπεδο κόστους.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της πρόθεσης αυτού του νομοσχεδίου και του προσανατολισμού της κυβέρνησης είναι το σχέδιο διαχείρισης για το Πάρκο Τρίτση.
Με τις νέες διατάξεις που εισάγει η κυβέρνηση διασφαλίζεται
ο πλήρης και αποτελεσματικός διαχειριστικός έλεγχος του Φορέα, με κυρίαρχο στόχο το δημόσιο συμφέρον   μακριά από φαινόμενα  αδιαφάνειας τα οποία το οδήγησαν στο σημερινό λειτουργικό αδιέξοδο. Με έμφαση στη λειτουργία μορφών κοινωνικής οικονομίας και σύμφωνα πάντα με τη φυσιογνωμία του,ο νέος οργανωτικός φορέας θα ασχολείται με την προστασία του πάρκου και με παιδαγωγικές δραστηριότητες επικεντρωμένες στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
Αυτό το νομοσχέδιο επιχειρεί πραγματικά τη διόρθωση των στρεβλώσεων και των αγκυλώσεων του παρελθόντος
και συντελεί:
στη μείωση του ενεργειακού κόστους για τον καταναλωτή
στην προστασία του περιβάλλοντος,
στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών
στον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων σταθμών παραγωγής
στη δημιουργία πολλών, νέων θέσεων εργασίας με την επαναδραστηριοποίηση μεγάλου αριθμού μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κατασκευαστικού κλάδου

για αυτό και το ψηφίζω.

Σχόλια